امت وسط

کذلک جعلناکم امة وسطا لتکونوا شهداء علی الناس

امت وسط

کذلک جعلناکم امة وسطا لتکونوا شهداء علی الناس

مجموعه ای از نوشتارهای بنده که برداشت اینجانب از مسائل، با رویکرد اسلامی است
امید است که مورد توجه دوستان قرار گیرد و با انتقادات خود باعث پیشرفت مسائل مطرح شده و نظرات اینجاب شوید.

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

ما و قصه کربلا...هر واقعه ای را امامان ما رقم میزنند می تواند برای ما سرمشق و الگویی باشد برای درس گرفتن... لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی‏ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ(احزاب21)…ما باید از معصومین سرمشق بگیریم برای حرکت خودمان و دوری از پرتگاه ها...از طرفی امام و حجت خدا همیشه در میان مردم است،..

پس ما باید...

  • آرش مقصودی

مکتب انتظار(2)

10سال دیگر صبر....10 سال دیگر انتظار..این چنین مردمی...ده سال تمام بر خفقان زمان معاویه صبر کردند؛ بردشنام دادن علی(ع) بر منبر صبر کردند( تصور کنید که توان صبر بر چنین مسئله ای دارید که برای مثال در نماز جمعه بر علی (ع)...) از ترور های آن زمان نیز بگذریم(عمرو بن حمق خزاعی و حجر بن عدی) این مردم انتظار کشیده اند... انتظار حضور و ظهور امام...انتظار فرج...چند ده هزار کشته داده اند در راه اسلام علوی....نه! اسلام ناب محمدی.

  • آرش مقصودی

انا لله و انا الیه راجعون

آن روز ها در حال و هوای خواندن خاطرات حاج آقا بودم که ناگهان خبر بستری شدن ایشان در بیمارستان را به ما دادند. وقتی خاطرات کسی را میخوانی انگار که در حال زندگی کردن با وی هستی و این زندگی شیرین تر می‌شود وقتی شخصیت آرمانی خود را در آن خاطرات پیدا کنی و شاید این نقطه آغاز محبت باشد.

.

  • آرش مقصودی

بسم الله...و منهم من ینتظر(...و بعضی از آن ها منتظرند)

ما اهل کوفه نیستیم...!

امام علی:خداوند شما مردم را از سوی اهل بیت پیامبر پاداش نیکو دهد ، بهترین پاداشی که به بندگان فرمانبردار و سپاسگزاران نعمتش عطا می فرماید. مردم کوفه بهترین مردم زمان خود بوده اند:

کمتر حاکم بر حقی از مردم خود به این صورت تعبیر کرده و

  • آرش مقصودی

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مسائل مبنایی ای که در جامعه شناسی وجود دارد گاهی رنگ و بوی فلسفی به خود میگیرد و لابد لکل علم فلسفة و این امر سبب شده است که اندیشمندان اسلامی به تبیین نظرات خود درباره ی مسائل نوینی که بیشتر غربی ها با آن دست و پنجه نرم می کرده اند والبته گروهی نیز در داخل کشور های اسلامی به آن ها تمسک جسته ،و آن ها را دستمایه هدف های مشروع و نامشروع خود می‌ساختند، بپردازند.

  • آرش مقصودی