امت وسط

کذلک جعلناکم امة وسطا لتکونوا شهداء علی الناس

امت وسط

کذلک جعلناکم امة وسطا لتکونوا شهداء علی الناس

مجموعه ای از نوشتارهای بنده که برداشت اینجانب از مسائل، با رویکرد اسلامی است
امید است که مورد توجه دوستان قرار گیرد و با انتقادات خود باعث پیشرفت مسائل مطرح شده و نظرات اینجاب شوید.

دماغه!

يكشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۳، ۰۴:۵۵ ب.ظ

 

دماغه امید نیک: Cape of Good Hope) شبه جزیره  صخره‌ای است واقع در ساحل جنوبی آفریقای جنوبی مشرف به اقیانوس اطلس که جنوب غربی ترین ناحیه این قاره محسوب می‌شود

مدت زیادی انگلیسی ها و پرتغالی ها در این اندیشه بودند که راهی بیابند برای رسیدن به خاور زمین. (بدون این که مجبور باشند از سرزمین های اسلامی عبور کنند )

طراحی های متفاوتی انجام شد و گروه های 200 نفره راهی این مسیر پر پیچ و خم دریایی شدند امّا طوفان هایی که در دماغه طوفان رخ میداد مانع این بود که امیدِ نیک استعمارگران برای رسیدن به هند و چین محقق شود. چهار گروه پیشرو و تفنگ دار یکی پس از دیگری غرق شدند تا اینکه گروه پنجم توانست از این دماغه عبور کند و آن را دماغه امید نیک نامید. آن روزی که انسان های غربی در تلاش حداکثری بودند برای طراحی عبور از دماغه ای هیچ به ذهن آن ها خطور نمی کرد که این تلاش ها ی کوچک آن ها سبب حاکم و جهانی شدن تمدّنی میشود که تا امروز سه قرن است تمدن  خود را بر عالم حاکم کرده و تمام جهان را غارت کرده است.

شاید هر کس این کلام رهبری را که(( در جمهوری اسلامی، هر جا که قرار گرفته‌اید، همان‌جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه‌ی کارها به شما متوجه است.)) به گونه ای تفسیر یا درک کند امّا به نظر من همین است که وقتی در نقطه حساس عالم قرار گرفته ایم و پیچ تاریخی اگر نگاه ما به قلّه ها باشد می توانیم کارهایی کنیم که آینده ای را رغم زند که در تصوّر می نمی گنجد مانند طراحان عبور از دماغه امید نیک که هیچ گاه تصور نمی کردند این کاری که در حال انجامش هستند اولین تمدن جهانی تاریخ بشریت را رغم خواهد زد.

آری دوستان! ما هستیم و دماغه های طوفان(امید نیک)[1] انقلاب اسلامی.



[1] و چه زیباست اگر به وجه تسمیه توجه کنیم!

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۹/۳۰
  • ۱۳۴۶۴ نمایش
  • آرش مقصودی

امید

اینجا

جهاد

حرکت

دماغه

رهبری

فرهنگی

نیک

نظرات (۱)

Tuitalutt:Paridts må man lage selv. Jeg tror ingen må dø før man finner det. Venner kommer, venner går. Og livet fortsetter. Hele tiden.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی